Porównaj oferty

Jak sprzedać apartament w kilka dni?

Jak sprzedać apartament w kilka dni?

Jak sprzedać apartament w kilka dni?

W Polsce żyje dziś około 47 tys. tzw. HNWI czyli „high net worth individuals” – osób posiadających aktywa płynne o wartości 1 mln dolarów. Choć nie jest to liczba porażająca na tle innych państw unijnych – np. w Niemczech spotkamy 2 mln „dolarowych” milionerów a 2,5 mln pochodzi z Francji – polscy HNVI chętnie lokują swój kapitał w prestiżowe nieruchomości, których podaż nad Wisłą jest dość ograniczona. Szacuje się, że co roku wydają w ten sposób prawie pół miliarda złotych. Jednak lokale z wyższej półki mogą długo czekać na nabywcę. Średnio, trwa to ponad rok!

Na przykład, trzy pokojowe, luksusowe „M”, w przedwojennej kamienicy, centrum Warszawy, znajdowało się w sprzedaży, bez żadnych efektów, przez pół roku. Nie pomogły ani ogłoszenia w licznych portalach nieruchomościowych ani współpraca z agencjami pośredniczącymi. Dopiero gdy oferta trafiła do biura Just Place, właściciel zrozumiał, dlaczego nie mógł wcześniej sprzedać mieszkania. Taka transakcja wymagała bowiem dokładnie przemyślanego planu marketingowego, zupełnie odmiennego od procesu sprzedaży lokali „popularnych”.

Pośrednicy z Just Place podzielili działania marketingowe na dwa proste etapy. Po pierwsze, lokum – perełka z wyższej półki na różnych portalach stało się jedną z tysięcy bezimiennych ofert. A kto, zwłaszcza z klientów z grubszym portfelem ma czas na wertowanie stron serwisów? Trzeba było najpierw przejąć całkowitą kontrolę nad lokalem. Jego ogłoszenie zniknęło więc ze wszystkich portali oraz z innych agencji.

Na drugim etapie przeprowadzono niezwykle intensywną kampanię, trwającą zaledwie tydzień. Jej zasięg objął ponad 65 tys. wytypowanych wcześniej osób. Kampania ruszyła w sobotę. Telefony rozdzwoniły się już w poniedziałek. Agenci Just Place zaczęli się umawiać na piątek na oglądanie mieszkania z najbardziej zainteresowanymi osobami. Każde, indywidualne spotkanie miało trwać przez jedną godzinę a po wizycie klient dostawał specjalnie przygotowaną broszurę z dokładnym opisem nieruchomości, do wyboru, w wersji drukowanej lub PDF, wysyłanej na jego adres e-mail.

Ostatni, chętny na wizytę klient, zadzwonił do biura Just Place w czwartek wieczorem. Była to studentka, która pojawiła się w piątek o ustalonej godzinie. Gdy zobaczyła mieszkanie, od razu chciała je kupić. Co więcej, była to pierwsza oferta, którą obejrzała! Agenci zadzwonili więc do właściciela lokum, by przyjechał na negocjacje. Po intensywnych pertraktacjach obie strony podpisały umowę przedwstępną, za bardzo atrakcyjną cenę. I tym oto sposobem mieszkanie zmieniło właściciela zaledwie w 7 dni od przesłania oferty.

Jak wyliczają agenci Just Place, w sumie ogłoszeniem zainteresowało się ok. 3,4 tys. osób, w tym zdecydowaną większość (ponad 80 proc.) stanowiły kobiety. Ponadto, lokum podziałało jak magnes na posiadaczy iPhone’ów –aż 66 proc. osób logowało się na stronę z ofertą z urządzeń marki Apple.

img

Jerzy Kukułowicz

    Powiązane posty

    Jak zrobić zdjęcia które szybko sprzedadzą Twoje mieszkanie?

    By oddać ducha i atmosferę mieszkania należy przede wszystkim zdjęcia wykonywać w świetle dziennym i pokazać pomieszczenia w sposób pozwalający na wyobrażenie sobie

    Kontynuuj czytanie
    przez Jerzy Kukułowicz

    Kobieta z głową do luksusu

    Czy wiecie, że luksusowym mieszkaniom najczęściej przyglądają się kobiety? I co więcej, często wybiorą najlepsze „M”, opcję idealną,

    Kontynuuj czytanie
    przez Jerzy Kukułowicz

    Wynajem all inclusive

    Na czym polega wynajem all inclusive? przygotowujemy nieruchomość do wynajmu, organizujemy profesjonalną sesję zdjęciową,

    Kontynuuj czytanie
    przez Jerzy Kukułowicz

    Dołącz do dyskusji